Onze doelgroep
Wij werken met onze cliënten aan gedrags-, emotionele of ontwikkelingsvragen. Dit doen we altijd in nauwe samenwerking met de cliënt en zijn/haar netwerk. Samen creëren we een veilige en stabiele basis waarin de cliënt zich kan ontwikkelen en groeien. Voor onze doelgroep bieden we verschillende vormen van ondersteuning aan mensen die zijn vastgelopen en daar zelf (even) niet meer uitkomen. We denken mee, bieden structuur en helpen stap voor stap richting herstel en zelfstandigheid.
Belangrijke contactgegevens
Telefoon: 085 007 4455
Email: Info@concordiacare.nl
Vertrouwenspersoon intern
Selina Naafs
Telefoon: 06-102 99758
Email: vertrouwenspersoon@concordiazorg.nl
Cliënten
Bij Concordia Care staat u als cliënt centraal. Wij bieden professionele en persoonlijke zorg aan zowel cliënten met een ZVW als een WLZ indicatie. Op deze pagina vindt u alle algemene informatie voor (toekomstige) cliënten.
Hoofddiagnoses
Clienten met onderstaande hoofddiagnoses kunnen in onze praktijk terecht voor zowel diagnostiek als behandeling.
- Angststoornissen
- Depressieve stemmingsstoornissen
- middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
- Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
- neurocognitieve stoornissen
- obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
- persoonlijkheidsstoornissen
- Trauma en stressgerelateerde stoornissen
- Voedings- en eetstoornissen
Verwachtingen van jou
TIjdens de intake en het opstellen van je behandelplan bespreken we welke inzet van jou wordt verwacht om het traject effectief te doorlopen. Dit kan onder meer gaan om het bijhouden van opdrachten, het oefenen van nieuwe vaardigheden tussen sessies door en het tijdig communiceren van afmeldingen, veranderingen of vragen. Deze betrokkenheid is een belangrijk onderdeel van het behandeltraject en draagt bij aan een zo goed mogelijk resultaat.
Zorgaanbod
Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Bekijk hier ons volledige zorgaanbod
Aanmeldproces
1. Verwijzing sturen
Om te kunnen starten heb je een verwijzing nodig van je huisarts, de GGD, een andere medisch specialist of een indicatie van de gemeente.
2. Aanmeldformulier
Zodra wij jouw verwijzing ontvangen, sturen we je een aanmeldformulier en toestemmingsverklaring toe. Vul deze zorgvuldig in, onderteken ze en stuur ze terug. Pas daarna kunnen we jouw aanmelding in behandeling nemen.
3. Beoordeling
Na ontvangst van het formulier bespreekt het team jouw aanmelding. We bepalen of we passende hulp kunnen bieden. Daarna krijg jij (en eventueel je ouders/verzorgers) bericht over de uitkomst.
4. Intakegesprek
Als blijkt dat wij passende hulp kunnen bieden, neemt het secretariaat contact met je op om een intakegesprek in te plannen. Je hoeft hiervoor zelf niet te bellen; wij regelen dit voor je.
5. Start behandeling
Tijdens het intakegesprek maken we samen een behandel- of ondersteuningsplan op maat. Zodra dit plan is vastgesteld, begint de behandeling en/of begeleiding zoals afgesproken.
Wachttijden voor intake en behandeling
Huidige situatie
- Geen wachttijd voor intake en behandeling
- Nieuwe cliënten kunnen direct worden ingepland, mits:
- de zorgvraag past binnen het zorgaanbod van Concordia Care
- er een geldige verwijzing of indicatie aanwezig is (indien van toepassing)
- Actuele wachttijden: www.concordiacare.nl
- Telefonisch: 085 005 0158
Zorgaanbod & crisis
- Wij nemen alleen cliënten in zorg waarvan de zorgvraag aansluit bij de Generalistische Basis GGZ
- Past de zorgvraag niet? Dan verwijzen we zo snel mogelijk door naar een geschiktere zorgaanbieder
- Geen 24/7-crisiszorg
- Bij crisis of spoed:
- Neem contact op met de huisarts of huisartsenpost
- Bij directe dreiging bel 112