Voorwaarden bij No-Show
Bij Concordia Care plannen we samen behandelafspraken om goede en continu zorg te bieden. Soms kan een afspraak niet doorgaan. Dit is geen probleem, maar we vragen je dit op tijd door te geven zodat de gereserveerde tijd kan worden ingezet voor een andere cliënt.
Afmelden van de afspraak
Een afspraak kan kosteloos worden geannuleerd tot 24 uur voor aanvang. Afmelden kan per:
- Telefoon: 085 005 0158
- E-mail: info@concordiacare.nl
- Voicemail: Als je onze voicemail krijgt, wordt je bericht ook als afmelding beschouwd
Wanneer wordt een no-show in rekening gebracht?
Wanneer je:
- Niet verschijnt op de afspraak, of
- Binnen 24 uur annuleert, en
- Er geen sprake is van overmacht
Dan brengen wij een no-show tarief in rekening.
Hoogte van het no-show tarief
Het no-show bedrag is 50% van het geldende NZa-tarief van onvergoede zorg voor de gereserveerde tijd (diagnostiek of behandeling). Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar en zijn altijd voor eigen rekening. Het actuele no-show tarief is ook in te zien in de praktijk.
Uitzonderingen
We houden rekening met overmacht, zoals:
- Plotselinge ernstige ziekte
- Calamiteiten
- Situaties waardoor afmelden redelijkerwijs niet mogelijk was
Geef dit zo snel mogelijk door, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen kijken.
Waarom hanteren wij een no-show regeling?
Wanneer een cliënt niet verschijnt, blijft de gereserveerde behandelruimte en tijd onbenut en kan een andere cliënt niet geholpen worden. Met deze regeling waarborgen wij de toegankelijkheid van zorg voor iedereen.